söndag 16 november 2008

I'm dreaming of a white christmas...

I'm dreaming of a white Christmas, just like the ones I used to know, where treetops glisten,and children listen, to hear sleigh bells in the snow. I'm dreaming of a white Christmas, with every Christmas card I write, may your days be merry and bright and may all your Christmases be white.


När jag var liten snöade det ibland runt jul. Då älskade jag att åka pulka, bygga snögubbar och göra snölyktor med värmeljus i. Det känns väldigt tråkigt att det nästan aldrig snöar i december nu längre här nere i södra Sverige. Jag längtar och hoppas på en vit jul även om den logiska sidan av mig vet att chansen är minimal. Precis som barn i julfilmer hoppas jag på A Christmas Miracle!

7 kommentarer:

Anonym sa...

Inte ens här i mitten av Sverige kan vi längre vara säkra på en vit jul, jag förstår vad du menar. I helgen fick vi dock ett par centimeter och julstämningen stiger genast.
Ge inte upp hoppet - miracles happens!

Hannele på Hisingen sa...

Tja, vädret är svårt att påverka,
det är bara att gilla läget ;)

Anonym sa...

nej här i söder är det ingen garanti att få snö

CrimsonAnna sa...

Vi får hålla tummarna-och annars göra som Hannele säger

Anonym sa...

Jag är uppväxt med vita jular.. (svealand)så det är jättejobbigt att de senaste fem jularna bara har regnat bort...:( sen brukar det komma massor av snö i januari/februari när man är redo för våren. Man får undvika att titta ut helt enkelt ;)

Julbloggarn sa...

dreams do come true...förhoppningsvis! I göteborg har vi bara haft två vita jular sedan år 2000. Saknar verkligen en riktig vinter!

Tomtemor sa...

Alba: Tack, idag snöar det!

Alla ni andra: Fortsätt hoppas!