lördag 12 september 2009

Blossa 09

I morse när jag läste min morgontidning Sydsvenskan såg jag en artikel om Blossa. Det står att Blossa 09 inte ska finnas på Systembolaget i år. Jag kan inte förstå hur en glögg som säljer slut före första advent kan tas bort från Systembolaget. Konstigt... Jag håller med artikeln när de skriver att Blossas årgångsglögg har blivit en julikon i svenska hem. Det var endast sex år sedan Blossa började med årgångsglöggen men för mig är den lika mycket jul som julgran och pepparkakor. Redan när Blossa började med sin reklam "B-L-O-S-S-A Glöggen heter Blossaaaaaaaaaaaaa" blev Blossa något jag varmt förknippade med julfirande. Glöggen kan endast beställas från Blossas hemsida. Det är bara att gå in nu eftersom man har kunnat förbeställa från och med den 3 september. Jag var inne precis och det var inga problem. 89:- kommer den att kosta. Jag gick in på http://www.blossa.se/ men det finns en sida som heter http://www.bokablossa.nu/ som man även kan boka från. Man väljer vilket Systembolag man vill hämta dem ifrån och man kan hämta den förbeställda glöggen redan från och med första veckan i oktober! Årets krydda i Blossa 09 är clementin! Jättegott tycker jag och kul med en smak som är så förknippad med julen för mig. Egentligen tycker jag mest om Blossas glögg som man kan köpa på exempelvis Ica och främst köper jag årgångsglöggen för att jag vill samla på de fina flaskorna och för att de höjer julstämningen i mitt hem.
Blossas årgångsglögg genom tiderna:
2003 Pomerans
2004 Vinteräpple
2009 Clementin

8 kommentarer:

s. sa...

Antingen har Sydsvenskan eller du missförstått, för den ska visst finnas på Systembolaget. Det står klart och tydligt det första man ser när man går in på förbokningssidan du länkar till. ;)

Cecilia sa...

Svar till både dig och "s": Nej, varken Sydsvenskan eller du har missförstått det. Om inte även jag och Svenska Dagbladet missförstått det, förstås, men jag har också läst att årgångsglöggen inte ska finnas på Systemet. DÄREMOT kan man beställa in det, men det skrev du ju i inlägget :) Saken är ju den att Systembolaget inte kommer ha årgångsglöggen i sitt sortiment. Och det håller jag med om är väldigt märkligt, det är ju så populärt! Folk köar för att få tag på årets glögg!

Julhuset sa...

Så här ligger det till, systembolaget kommer ändast ha Blossa 09 i sitt beställningssortiment, beställ antingen på systembolaget eller på Blossa.se. Allså glöggen kommer inte att finnas på hyllan men 700 000 flaskor är under produktion så den ska räcka ett tag. Allså det är bara att beställa.

Hanneles jul sa...

Vi struntar i att beställa, klarar oss bra även med Dufvenkrooks goda glöggar.

Prettomorsan sa...

Jag ska absolut beställa en! :)

Tomtemor sa...

Hihi...

miia sa...

Jaha, då får man beställa Blossa över internet dehär året då. Jaja det funkar ju iförsig bra det också!:)
btw, jag älskar din blogg! Så mega mysig och som den julfantast jag är så kommer jag följa den i ett bra tag framöver! :)
Mvh Mia

Tomtemor sa...

Tack Mia!