lördag 18 september 2010

9,5 veckor till första advent 2010

Idag har det tvättats en massa hemma hos Tomtemor. Jag längtar tills det är dags att tvätta alla jultextilier. Nu är det inte alls lång tid kvar, på söndag är det bara nio veckor kvar till första advent! Jag brukar tvätta och stryka alla gardiner, dukar mm i början på adventsveckan. Sen brukar jag ta fram alla julsaker, gå igenom dem, damma av dem och en massa annat pill. Allt för att förlänga julen! Ikväll är jag ensam hemma och jag ska äntligen se den animerade filmen A Cristmas Carol. Jag såg inte den förra året och därför ska det bli extra kul att se den nu när jag längtar efter juletider. Har någon av er läsare sett den? Vad tyckte ni? Jag lovar att återkomma om vad jag tyckte om den, om jag nu ser den ikväll.
Jag har även börjat skissa på vad jag ska köpa för julklappar. Det känns skönt eftersom jag i år har rätt så bra koll på vad jag ska köpa till familjen. Det är så trist när man panikhandlar i sista minuten eftersom det inte blir någon bra present.

4 kommentarer:

Ellinor sa...

Jag såg A Christmas Carol förra året och jag älskade den. Jag har alltid tyckt hemskt mycket om berättelsen och blev inte besviken av förra årets version.

Prettomorsan sa...

Jag gick och såg den på bio förra året, den var jättebra! Och väldigt läskig!

Stockholmsjul sa...

Va! Var kan man se den någonstans? :)

Jag såg den aldrig förra året och vill så gärna se den det här året!

Tomtemor sa...

Ellinor och Madelene: Så kul att ni tyckte om den!

Stockhomsjul: Se inlägget ovan!