lördag 25 november 2006

Mera jul


Idag köpte jag julgardiner på Hemtex. Måste erkänna att jag satte upp dem direkt. Jag tittar runt men jag ser inga ljus i fönstren så jag blir nog bland de första som julpyntar i år. Jag köpte även apelsiner och tryckte in nejlikor som jag la ner i en korg fylld med valnötter och hasselnötter. Mycket juligt! Jag köpte även julpapper, julgransljus, julmust och pepparkakor. Sen mysade vi med familj och vänner i soffan och drack chai latte. Hoppas att fler i byggnaden vill pynta snart så att det blir mysigt. Hittade ett recept som jag ska bjuda på till första advent. Självklart delar jag med mig!

Apelsindessert med valnötter
Skala apelsinen och skär den i hinnfria klyftor. Smält lite honung i mikrovågsugnen och häll över apelsinklyftorna. Lägg på några valnötter. Servera tillsammans med en klick vaniljglass. Enkelt och gott!

Inga kommentarer: